אתר "איך להתגרש נכון" הוקם עבור אלה שרוצים או מתלבטים האם או איך להתגרש
ורוצים לדעת שאפשר להתגרש בצורה מכבדת ואפילו להשאר בקשר טוב גם לאחר הגירושין

אתר "איך להתגרש נכון" הוקם עבור אלה שרוצים או מתלבטים האם או איך להתגרש ורוצים לדעת שאפשר להתגרש בצורה מכבדת ואפילו להשאר בקשר טוב גם לאחר הגירושין

איך להתגרש בלי עורך דין?

ציפורים בגלפאגוס

אנשים רבים מפחדים להכניס עורך דין לתהליך הגירושין שלהם. ישנה סברה שלעורכי דין ישנו אינטרס כלכלי להגדיל את הסכסוך בין בני הזוג, כיוון שהם מרוויחים הרבה יותר כסף מהליך שהגיע לבית המשפט ומסכסוך שהחמיר. יחד עם זאת, ישנה כמובן דרך להתגרש ללא עורך דין, אלא  בעזרת הליך גישור לגירושין, הנעשה בעזרתו של מגשר משפחתי (נקרא גם "מגשר לגירושין"). חשוב לציין שבמקרים נדירים ישנם בני זוג שמגיעים להסכמות בעצמם, בעזרת שיחות שנעשות ביניהם ישירות.

האם כדאי להתגרש ללא עורך דין?

נתחיל ונאמר שלדעתנו כדאי להתגרש ללא עורך דין ולעשות זאת בהליך של גישור, כלומר, בעזרת מגשר. 

גירושין בעזרת מגשר זולים בהרבה מהאופציה של עורכי דין ובתי משפט, וגם טובים בהרבה בהיבט של שמירה על הילדים בתהליך הגירושין, שמירה על יחסים טובים בין בני הזוג המתגרשים ואף שמירה על קשר טוב עם המשפחות המורחבות. 

הליך גירושין בעזרת גישור עדיף בכל היבט על גירושין בבית המשפט: הוא מהיר בהרבה, זול בהרבה, נכון בהרבה לשמירה על מערכת היחסים בין ההורים הגרושים, מאפשר לבני הזוג שליטה טובה יותר בהליך (בבית המשפט ההחלטות מתקבלות על ידי השופט ולא על ידי התחשבות של הצדדים זה בה), מאפשר לבני הזוג לקבוע את המועדים שנוחים להם לפגישות הגישור, מאפשר להם לקבוע את קצב הפגישות ומהירות ההליך (ישנם זוגות שרוצים שההליך יהיה איטי בכדי לאפשר לאחד הצדדים שאינו מעוניין להתגרש, להתרגל אט אט לרעיון), ועוד ועוד (קראו כאן על ההבדלים בין גישור ובין גירושין בבית המשפט לענייני משפחה)

גירושין ללא עורך דין נעשים בעזרת מגשר

לפני שפונים למגשר כדאי כמובן ששני בני הזוג יסכמו ביניהם שהם מעוניינים להתגרש בטוב ובצורה נכונה, ויסכימו שניהם על הגישור כדרך הנכונה להתגרש. לאחר מכן, יש למצוא כמובן מגשר או מגשרת מומלצים, ויש ליצור עמם קשר וללכת יחד לפגישה ראשונה. חשוב לציין שלמגשרים לגירושין אסור בשלב הזה לפגוש רק את אחד מבני הזוג, שכן במקרה כזה, הניטרליות שלהם תפגע, ולכן, פגישת ההיכרות בהכרח מתקיימת כששני בני הזוג והמגשר נמצאים בה. את הפגישה הראשונה (לעתים נקראת גם פגישה היכרות) מתחילים יחד, ולפעמים בהמשכה, מקיים המגשר שיחה נפרדת עם כל אחד מבני הזוג תוך כדי שבן הזוג השני יוצא מהחדר.

חלק מהמגשרים נוהגים לקיים פגישת היכרות בחינם אך אצל מרביתם פגישת ההיכרות נעשית בתשלום. 

לאחר הפגישה הראשונה עם המגשר/ת, במידה ושני הצדדים מעוניינים להמשיך בתהליך עם המגשר/ת שהם פגשו, קובעים פגישה נוספת ומתחילים בתהליך הגישור.

תהליך הגישור מתקיים בצורה של פגישות (בדרך כלל פגישות של שעתיים), אחת לפרק זמן מסויים (למשל, אחת לשבוע או אחת לשבועיים) כאשר בני הזוג משפיעים על התדירות והפגישות נקבעות, כמובן, בהתאם לאילוצי הזמנים שלהם.

גישור ממוצע אורך כ- 6 עד 8 פגישות עד לסיומו. יחד עם זאת, חשוב לציין שהבשלות של בני הזוג להיפרד יכולה להשפיע בצורה משמעותית על קצב הפגישות, על כמות הפגישות וכמובן גם על המהירות שבה דברים נסגרים.

כאן תוכלו למצוא מידע נוסף לגבי איך להתגרש מהר

האם מגשר משפחתי צריך להיות עורך דין?

קיימת טעות נפוצה לפיה מגשר לגירושין חייב להיות גם עורך דין, וחשוב לדעת שזה לא נכון.

במידה והמגשר הוא עורך דין שגם מתפרנס מתביעות גירושין בבתי המשפט הרי שיש כאן ניגוד אינטרסים שיכול להיות בעייתי ביותר (הכוונה היא לניגוד האינטרסים שיכול לקרות אם המגשר מרוויח הרבה יותר כסף לו הזוג יעמיק את הסכסוך וישכור את שירותיו לייצג את אחד מהם בבית המשפט לענייני משפחה).

בנוסף, ישנה גם סברה שאומרת, שאם אדם עוסק בייצוג בבתי משפט (ליטיגציה) בנושא גירושין, יהיה לו קשה לשנות את כובעו ואת דרך חשיבתו לכובע המגשר, ולכן, לדעתנו, מומלץ ללכת למגשר שעוסק בגישור ב 100% מהזמן.

גם מגשרים, שאינם עורכי דין, מיומנים בכתיבת הסכם גירושין בין בני הזוג, שיאושר לאחר מכן כפסק דין בבית המשפט. למעשה, בית המשפט יאשר גם הסכם גירושין שנכתב על ידי הזוג המתגרש בעצמו (ללא עזרתו של מגשר או עורך דין) במידה ויהיה מפורט דיו.

כדאי להמנע מהגשת תביעה לבית המשפט

חשוב לציין שלדעתנו זו טעות מרה לגשת לבית המשפט בעזרת עורכי דין, כיוון שזהו צעד שיכול להתדרדר למלחמה בין בני הזוג המתגרשים ולפגוע כמובן גם בילדים.

אנו ממליצים להתגרש בהליך של גישור ולא להזדקק כלל לבתי משפט. הפעם היחידה שבה פוגשים את בית המשפט בתהליך של גישור היא לטובת אישור הסכם הגירושין שנכתב בעזרת המגשר (הסכם גירושין הוא ההסכם היחיד שיש צורך לאשרו כפסק דין בבית המשפט, על מנת שאפשר יהיה לאכוף אותו בעתיד).

גם בתי המשפט יודעים, שגישור עדיף על משפט

כיום, כשאחד מבני הזוג הולך לעורך דין בכדי להגיש תביעת גירושין בבית המשפט, מוגשת למעשה "בקשה ליישוב סכסוך במשפחה" (על פי החוק, לא ניתן להגיש תביעה ישירה בנושאים הקשורים בסכסוכים עם בן משפחה). לאחר הגשה זו מופנים בני הזוג להליך גישור הנעשה בעזרת גוף שנקרא "יחידת הגישור שליד בתי המשפט", כך שלמעשה, גם אלה שמגישים תביעת גירושין לבית המשפט לענייני משפחה, מועברים לטיפולה של יחידת גישור ציבורי, בכדי לנסות ולפתור את הסכסוך מבלי להגיע לבית המשפט. הליך הגישור נועד בכדי לסייע לצדדים לנסות ולפתור את הסכסוך בדרכי שלום ובהסכמה וגם כדי להוריד עומסים מבתי המשפט.

ביחידת הגישור שליד בתי המשפט יפגשו את הזוג לפגישה ראשונה (פגישת מהו"ת – מידע, הכרות ותיאום) בה יינתן לזוג מידע על הליך הגישור של יחידת הגישור שליד בתי המשפט, ומשם הזוג יישלח ל-4 פגישות גישור, כאשר המגשר הוא עורך דין או עובד סוציאלי. חשוב לומר שאין חובה ללכת דווקא לגישור הזה, כלומר, הזוג יכול לבחור ללכת לגישור פרטי במקום.

לקבל ייעוץ מלאו פרטים ונחזור אליכם בטלפון או בווצאפ

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

אולי יעניין אותך גם

הבדלים בין גירושין בבית משפט וגירושין בגישור

לאן פונים כשרוצים להתגרש

מה ההבדלים בין גירושין בהליך של גישור ובין גירושין בבית המשפט לענייני משפחה? במאמר זה נסקור שלל הבדלים בין שני ההליכים הללו, כמו למשל, כמה עולה כל אחד מהליכי הגירושין, כמה זמן הוא נמשך ועוד ועוד

לכתבה המלאה »
הבדלים בין גירושין בבית משפט וגירושין בגישור

איזון משאבים בגירושין

מה ההבדלים בין גירושין בהליך של גישור ובין גירושין בבית המשפט לענייני משפחה? במאמר זה נסקור שלל הבדלים בין שני ההליכים הללו, כמו למשל, כמה עולה כל אחד מהליכי הגירושין, כמה זמן הוא נמשך ועוד ועוד

לכתבה המלאה »

לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי
מלאו פרטים