אתר "איך להתגרש נכון" הוקם עבור אלה שרוצים או מתלבטים האם או איך להתגרש
ורוצים לדעת שאפשר להתגרש בצורה מכבדת ואפילו להשאר בקשר טוב גם לאחר הגירושין

אתר "איך להתגרש נכון" הוקם עבור אלה שרוצים או מתלבטים האם או איך להתגרש ורוצים לדעת שאפשר להתגרש בצורה מכבדת ואפילו להשאר בקשר טוב גם לאחר הגירושין

איך מתגרשים הכי מהר?

לשאלה "איך מתגרשים הכי מהר" ישנה תשובה חד משמעית: הליך גישור הוא הדרך המהירה ביותר להתגרש. את הסכם הגירושין אליו הגעתם בגישור מגישים לאישור בבית המשפט לענייני משפחה ולאחר מכן ההסכם יוגש לבית הדין הרבני על מנת לקבל גט.

כמה מהר אפשר להתגרש בתהליך גישור?

באתר שלנו תוכלו לקרוא את סיפורו של ניר, שהעיד שהוא וזוגתו דאז התגרשו בתהליך גישור בתוך שלושה שבועות בלבד. איך הם התגרשו כל כך מהר? שניהם רצו להתגרש והיו בשלים לפרידה, בנוסף, הם שיתפו פעולה ועשו שיעורי בית לפני כל פגישת גישור, תוך שהם מגיעים אליה עם הסכמות עליהן החליטו בבית. הם גם החליטו שתדירות פגישות הגישור שלהם תהיה גבוהה, ואכן, הם עשו בין 2-3 פגישות בשבוע.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שהדוגמא שניתנה כאן היא מהירה במיוחד, ושהקצב של הליך הגישור תלוי בבשלות של שני הצדדים. אם אחד מבני הזוג (או שניהם) עדיין לא בשלים להתגרש, או שבני הזוג מתקשים בקבלת החלטות, התהליך יתארך ויקח יותר זמן.

חשוב לדעת שגם הליך גישור שמשום מה התארך, הוא עדיין משמעותית קצר יותר מתהליך גירושין שנעשה על ידי עורכי דין בבתי משפט.

מה נחשב לזמן סביר בהליך גישור לגירושין?

לרוב, הליך גישור שמתנהל ביעילות יתקיים בפגישות של שעתיים שיתקיימו אחת לשבוע. לעתים נדרש זמן גדול יותר בין חלק מהפגישות, כיוון שבני הזוג יצרכו לעתים להמציא מסמכים כאלה ואחרים, שלוקח זמן להשיגם.

במידה ובני הזוג בשלים לפרידה מבחינה רגשית, מעוניינים להיפרד בטוב, ואין מורכבויות טכניות משמעותיות בתהליך, הרי שאפשר לסיים את התהליך ב-6 עד 8 פגישות בלבד. זה אומר שתוך חודשיים וחצי עד שלושה חודשים אפשר להגיע למצב של הסכם מאושר בבית משפט.

כמובן שישנם גם זוגות שמגיעים לגישור כאשר הם כמעט ולא מסכימים על שום דבר ביניהם, או זוגות שמקיימים פגישות גישור לא יעילות (מכל מיני סיבות) ואז תהליך הגישור לגירושין שלהם אורך יותר זמן.

כמה זמן לוקח לאשר את הסכם הגירושין בבית המשפט?

מרגע שההסכם הוגש לבית המשפט ועד שיאושר (ויקבל למעשה תוקף של פסק דין) יעבור בממוצע בין שבוע לחודש (פרק הזמן תלוי בעומס בבתי המשפט). תהליך האישור מתבצע בדיון קצר בבית המשפט, שבו נוכחים שני הצדדים. השופט עובר על ההסכם ומוודא שהצדדים מבינים את המשמעות של חלק מהסעיפים עליהם הצדדים חתמו. בנוסף, השופט גם בודק שאין סעיף חריג בחוזה, כזה שלדוגמא, פוגע בילדים.

חשוב לדעת שאם החוזה נכתב על ידי מגשר מקצועי, הרי שהסעיפים שלו נתקבלו בהסכמת הצדדים, ועל כן, לא צפויות בעיות באישורו בבית המשפט.

 

כמה זמן לוקח לקבל גט בבית הדין הרבני לאחר אישור ההסכם בבית המשפט?

זוג שחתם על הסכם גירושין בהסכמה, שאושר כפסק דין בבית המשפט לענייני משפחה, ממשיך בדרך כלל לבית הדין הרבני בכדי לקבל תעודת גירושין. לבית הדין הרבני ישנה סמכות בלעדית לאשר את הגירושין, כלומר, מבלי לעבור בבית הדין הרבני, הרי שמבחינת המדינה, הזוג עדיין יחשב כנשוי.

את תעודת הגירושין מקבלים לאחר שתי פגישות בבית הדין הרבני, הכוללות זיהוי פרטי המתגרשים (בין היתר גם בעזרת שני עדים שהזוג המתגרש מביא עמו לבית הדין הרבני), טקס דתי בו סופר סת"ם כותב את הגט, ופגישה נוספת בה מתקיים טקס הגירושין.

מרגע פתיחת תיק גירושין ברבנות ועד מתן הגט יעברו במרבית המקרים מספר לא רב של שבועות.

 

האם אפשר לקצר את ההליך של הגישור?

אפשר בהחלט לקצר את הליך הגישור. ישנם זוגות שיושבים יחד בבית ומגיעים להסכמות רבות לבדם, ואז הם זקוקים לפחות פגישות גישור, וגם הפגישות אליהן הם מגיעים מתנהלות בצורה מהירה יותר (כי הרי בני הזוג "עשו שיעורי בית" עוד לפני שהגיעו). לעתים, במצב שכזה, המגשר למעשה מספר לזוג על נושאים שהזוג בכלל לא ידע שכדאי לדבר עליהם או על דיוקים בסעיפים שהם כבר דיברו עליהם מראש. למשל, נניח שבני הזוג הגיעו להסכמה כללית שהם מחלקים ביניהם את הרכוש חצי חצי, אבל לא ירדו לרזולוציה פרטנית בנוגע לזכויות הפנסיוניות של כל אחד מהם. או לחלופין הם מגלים בתהליך הגישור שכדאי לקבוע שעה ביום שבה האחריות ההורית תעבור להורה השני (כלומר, באיזה שעה ההורה השני אחראי על הילדים, למשל, במשימות כמו איסוף ילד חולה מבית הספר).

 

מה יכול להאריך תהליך גירושין?

* חוסר בשלות של אחד הצדדים לגירושין – במידה ואחד הצדדים מאד רוצה להתגרש ואילו הצד  השני הופתע מהבקשה וכלל לא רוצה להתגרש, הרי שהצד המופתע עדיין לא בשל לגירושין, וקרוב לוודאי שיקח לו זמן להבשיל בתוך תהליך הגירושין.

* אי הסכמות – ככל שיש יותר אי הסכמות בין בני הזוג לגבי נושאים כאלה ואחרים, כך התהליך יארך יותר זמן. למשל, האב מעוניין באחריות הורית משותפת ובחלוקה שווה של זמני השהות של הילדים ואילו האם מעוניינת שהילדים ישהו אצלה ארבעה ימים באמצע השבוע ורק יום אחד עם האב. או, למשל, האב לא מעוניין לשלם מזונות, ואילו האם מבקשת סכום גבוה של מזונות.

* קיומו של הליך גירושין בבית המשפט – אין ספק כי בדרך של הסכמות בין בני הזוג מתגרשים מהר יותר מאשר בדרך של מאבקים משפטיים. אם אחד הצדדים יתעקש על דרישותיו ויחליט בסופו של דבר לנהל את תהליך הגירושין בבית המשפט, הרי שתהליך הגירושין יתארך בצורה משמעותית (וגם יעלה הרבה יותר), שכן הדיונים בבית המשפט מתקיימים רק אחת לכמה חודשים, ולכן, תהליך גירושין בבתי המשפט עלול לקחת שנים.

 

כמה זמן לוקח להתגרש בבית המשפט?

ישנה אמרה ידועה בנושא, ששמעתי מאנשים רבים: לבית המשפט יודעים איך נכנסים, אבל לא יודעים איך יוצאים.

הליך שמתנהל כאשר כל צד שכר את שירותיו של עורך דין מתנהל בצורה של פגישות של כל צד עם עורך הדין שלו וגם בדיונים של שני עורכי הדין זה עם זה ויכול גם להגיע למצב של דיונים בבית המשפט (שמתנהלים פעם בכמה חודשים).

הליך שכזה יכול להמשך שנים (קראו את עדותו של שחר, שהליך הגירושין שלו התנהל בבית המשפט ולקח 3 שנים וכלל שלל מאבקים מכוערים)

מזוגות עימם שוחחנו מתקבל הרושם שבחירה בהליך גירושין שמתנהל על ידי עורכי דין ובתי משפט הרגיש עבורם כסיוט מתמשך. תהליך שכזה עולה המון כסף והוא מתכון בטוח להרס מוחלט של מערכת היחסים שהיתה, עם סיכוי נמוך לשיקומה.

זוגות שעברו תהליך שכזה מספרים על תשלומי עתק לעורכי הדין, על תקופה מאד ארוכה של אי וודאות שהשליכה גם על הילדים, ועל כך שהם הרגישו שעתידם לוט בערפל ונתון בידי אחרים.

 

לקבל ייעוץ מלאו פרטים ונחזור אליכם בטלפון או בווצאפ

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

אולי יעניין אותך גם

הבדלים בין גירושין בבית משפט וגירושין בגישור

לאן פונים כשרוצים להתגרש

מה ההבדלים בין גירושין בהליך של גישור ובין גירושין בבית המשפט לענייני משפחה? במאמר זה נסקור שלל הבדלים בין שני ההליכים הללו, כמו למשל, כמה עולה כל אחד מהליכי הגירושין, כמה זמן הוא נמשך ועוד ועוד

לכתבה המלאה »
הבדלים בין גירושין בבית משפט וגירושין בגישור

איזון משאבים בגירושין

מה ההבדלים בין גירושין בהליך של גישור ובין גירושין בבית המשפט לענייני משפחה? במאמר זה נסקור שלל הבדלים בין שני ההליכים הללו, כמו למשל, כמה עולה כל אחד מהליכי הגירושין, כמה זמן הוא נמשך ועוד ועוד

לכתבה המלאה »

לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי
מלאו פרטים